schoolteam.
School maken, doe je met heel wat mensen. Dit is het team dat dagelijks voor jou klaarstaat!
Leerlingenbegeleiding.
Zit je met vragen of bezorgdheden waarmee je niet meteen bij een leerkracht terecht kan? De leerlingenbegeleiders kunnen je ondersteunen op volgende gebieden:
- Leren en studeren
- Schoolloopbaanbegeleiding
- Psychisch en sociaal functioneren
- Preventieve gezondheidszorg
externe partners.
Als school staan we niet alleen om je te begeleiden als je even wat meer nood aan ondersteuning hebt. Hiervoor werken we samen met een aantal externe partners, waaronder het Centrum voor Leerlingenbegeleiding en PIXSY.
Leerlingenraad.
Wil je actief meedenken over wat er op school allemaal gebeurt en leuke activiteiten organiseren? Dan kan je je kandidaat stellen voor onze leerlingenraad. Die bestaat uit verkozen leerlingen uit alle jaren en onderwijsniveaus en wordt begeleid door een kernteam van leerkrachten. Tijdens het jaar zij voor, o.a., een Valentijnsactie, soep en warme chocolademelk op Halloween, Sinterklaasbezoek in de klas, enz.
andere schoolpartners.
We werken op onze school nog met heel wat mensen samen om je de beste ondersteuning te bieden, zoals:
- de ouderraad;
- de schoolraad;
- de VZW Vriendenkring;
- de pedagogische raad.
Scholengroep 20.
Scholengroep 20 Zuid-Oost-Vlaanderen is een GO! schoolbestuur met 10 basisscholen en 5 secundaire scholen in de regio Brakel, Geraardsbergen, Herzele en Zottegem.
vacatures.
“But I must explain to you how all this mistaken idea of denouncing pleasure and praising pain was born and I will give you a complete account of the system, and expound the actual teachings of the great explorer of the truth, the master-builder of human happiness. No one rejects, dislikes, or avoids pleasure itself, because it is pleasure, but because those who do not know how to pursue pleasure rationally encounter consequences that are extremely painful. Nor again is there anyone who loves or pursues or desires to obtain pain of itself, because it is pain, but because occasionally circumstances occur in which toil and pain can procure him some great pleasure. To take a trivial example, which of us ever undertakes laborious physical exercise, except to obtain some advantage from it? But who has any right to find fault with a man who chooses to enjoy a pleasure that has no annoying consequences, or one who avoids a pain that produces no resultant pleasure?”